Brändin rakentaminen
Millainen yrityksesi tai organisaatiosi brändi on? Ota ammattilaiset mukaan suunnitteluun ja luo oikea mielikuva nykyisille ja tuleville asiakkaillesi, yhteistyökumppaneillesi ja kaikille tärkeille sidosryhmille.
Kaikilla palveluntarjoajilla ja tuotteilla on brändi, joka on muodostunut asiakkaiden ja kuluttajien mielessä kohtaamisten ja kokemusten perusteella. Tietoisella brändin rakentamisella olet itse brändisi ohjaksissa.
Inspistä brändin rakentamiseen – kyllä kiitos! Ota yhteyttä, niin aloitetaan suunnittelu.
Hyvä brändi luo lisäarvoa
Hyvä brändi kasvattaa yrityksesi arvoa. Sen avulla erotut kilpailijoistasi: mainoksesi erottuvat somesyötteen kuvavirrasta ja yrityksesi tunnistetaan. Selkeä brändi auttaa myös käytännön viestintätyössä – kun organisaatiossa kaikki tuntevat tyylin ja sävyn, jolla viestitään, viestinnästä saa ammattimaisen vaikutelman ja siihen luotetaan.
Brändi on paljon muutakin kuin pelkkää markkinointia, siinä tiivistyy yrityksen ydin ja se tuo esiin yrityksen arvot. Brändiin kiteytyy kaikki se, millaisena yritys tai organisaatio näyttäytyy niin omalle henkilökunnalleen, asiakkailleen kuin yhteistyökumppaneilleen.
Miten brändiä rakennetaan?
Miten erotut kilpailijoistasi? Miten saat asiakkaasi ostamaan tuotteen tai palvelun juuri sinun yritykseltäsi? Millä keinoilla vetoat kohderyhmääsi? Kun osaat vastata näihin kysymyksiin, brändin rakentaminen on saanut hyvän alun.
Brändi rakentuu kaikesta siitä, miten yrityksesi viestii, miten se näkyy, mitä siitä puhutaan ja mitä se tekee. Tietoinen ja ammattimainen brändin rakentaminen luo yrityksesi brändille selkärangan, johon on helppo tukeutua sekä viestinnässä, markkinoinnissa ja myynnissä että päivittäisessä asiakaspalvelussa.
Kun suunnittelemme yrityksesi brändiä, huolehdimme siitä, että brändisi vastaa yrityksesi strategiaa. Luomme yrityksellesi selkeän brändikonseptin, jonka avulla koko organisaatio voi helposti viestiä yhtenäisesti. Emme jätä sinua yksin tiedostojen ja ohjeiden kanssa, vaan autamme käyttämään brändiviestintää tehokkaasti ja vakuuttavasti.
Visuaalinen ilme, äänensävy ja tarina ovat brändin aineksia
Yritysilme koostuu kaikista niistä visuaalisista elementeistä, joista yrityksesi tunnistetaan. Yritysilmeen suunnitteleminen sisältää muun muassa logon, värimaailman, typografian, graafisten elementtien, kuvamaailman ja sloganin suunnittelun. Uutta yritysilmettä suunnitellessamme saat yrityksellesi myös graafisen ohjeistuksen. Se sisältää selkeät ohjeet eri elementtien käyttöön ja auttaa viestimään yhtenäisesti.
Miten yrityksesi puhuu asiakkaille? Äänensävyn määrittäminen on osa brändiä. Äänensävyn avulla tuot viestintään ja markkinointiin inhimillisyyttä ja aitoa kohtaamisen tuntua. Äänensävyyn kuuluu esimerkiksi puhuttelu, viestinnän tyyli ja sanaston valinta.
Vahvan brändin taustalla on usein hyvä tarina. Tarina sitoo brändin ainekset kokoon ja tuottaa laajemman merkityksen yrityksen ja markkinoinnin taustalle. Tarinan avulla esimerkiksi verkkosivujen sisältö ja muu sisällöntuotanto on helpompi suunnitella yhtenäiseksi ja tavoitteiden mukaiseksi.
Brändin kehittäminen ja päivittäminen
Autamme myös, kun olemassa oleva yritysviestintäsi tai -ilmeesi kaipaa päivitystä. Visuaalista ilmettä, logoa ja pääviestejä kannattaa välillä terävöittää ja miettiä vastaavatko ne yrityksesi strategiaa ja identiteettiä. Vakuuttavalla yritysviestinnällä säilytät asiakkaidesi kiinnostuksen ja nostat yrityksesi näkyvyyttä.
Inspistä brändin rakentamiseen – kyllä kiitos! Ota yhteyttä