skip to Main Content
Avartajat Oy:n Uusi Käyntikortti Ja Sivusto.

Yrityksen visuaalinen ilme tuo yrityksen kulttuurin näkyväksi

Visuaalisen ilmeen avulla tuodaan yrityksen tai yhteisön toimintatavat näkyviksi ja nostetaan tekeminen ja ihmiset esille – se ei siis ole pelkkää kaunista pintaa. Avartajat on tuore työyhteisöjen kehittämiseen, työnohjaukseen ja ratkaisukeskeiseen valmennukseen keskittyvä yritys, jolle suunnittelimme visuaalisen ilmeen ja logon.
Lue artikkeli
Instagram-kuvan Ottaminen Kännykällä

Tehoa Instagramiin – lue vinkit parempaan sisältöön

Instagramiin kuten muuhunkin sosiaalisen median markkinointiin pätee sama yksinkertainen kaava: tarjoa yleisöllesi säännöllisesti ja johdonmukaisesti sisältöä, joka kiinnostaa ja hyödyttää kohderyhmääsi. Käyttämällä aikaa laadukkaiden julkaisujen suunnitteluun saat tuloksia, jotka tukevat liiketoimintasi tavoitteita.
Lue artikkeli
Värit Koetaan Aina Yksilöllisesti Omien Taustojen Mukaan, Jonkin Verran Yleistyksiä Voidaan Kuitenkin Tehdä Ja Niistä Voi Olla Apua Yrityksen Brändivärien Ja Väripaletin Suunnittelussa. 

Brändivärit yritykselle – mitä eri värit viestivät?

Yrityksen visuaalisen ilmeen ja tunnistettavuuden kulmakiviä ovat logo, typografia, kuvamaailma ja erityisesti värimaailma. Värit ovat vahva viesti, ja niiden avulla voidaan vaikuttaa siihen, millainen mielikuva yrityksestäsi syntyy. Ei siis kannata automaattisesti valita lempivärejä yrityksesi brändiväreiksi.
Lue artikkeli
Kasvun Ekosysteemit -hankkeen Julkaisuja.

Hankeviestinnän haasteita – laajan verkostohankkeen viestintä ja 3 vinkkiä aloittaville hankkeille

Kasvun ekosysteemit on 6Aika-kaupunkien verkostohanke, jossa osallistuvia kaupunkeja tuetaan kehittämään innovaatiopalveluja ja -verkostoja yrityksiä varten. Hanke tukee myös kasvuhakuisia yrityksiä kiinnittymään niille sopiviin tutkimus- ja tuotekehitystoimintaa tukeviin verkostoihin ja palveluihin. Haastattelin Saana Rantsia, hankkeen projektipäällikköä hankeviestinnästä ja sen haasteista, joita Design Inspis oli mukana ratkomassa.
Lue artikkeli
Erilaisia Symboleita

Symbolien merkitys graafisessa suunnittelussa

Symbolit liittyvät olennaisesti graafikon työhön: niitä hyödynnetään niin visuaalisen viestinnän sävyssä kuin konkreettisesti liikemerkeissä. Tutkimme symboleiden taustaa ja merkitystä Instagramin puolella julkaistussa mikroblogisarjassa.
Lue artikkeli
Piirros Pojasta Eri Tekniikoilla Tehtynä: Viivapiirroksena, Tussipiirroksena, Vesiväreillä Maalattuna, Vektorigrafiikkana Ja Single Line -piirroksena.

Kuvitus herättää tekstin henkiin

Hyvällä kuvituksella voit houkutella uutta yleisöä julkaisusi äärelle ja havainnollistaa tietoa mieleenpainuvalla tavalla. Persoonalliset ja yhdenmukaiset kuvitukset jäävät mieleen ja auttavat brändiäsi erottumaan.
Lue artikkeli

Koronavuoden kauhut

Kadonneen asiakkaan kirous - mitä tapahtuu, kun unohdettu projekti herää henkiin ja vainoaa suunnittelijaansa? Halloweensarjiksessa yrittäjä kokee koronavuoden kauhut.
Lue artikkeli
Ammattimaisen Verkkosivun Osat

Ammattimaiset verkkosivut

Verkkosivut ovat ylivoimaisesti yleisin lähde, kun yrityksestä tai sen tuotteista etsitään tietoa. Ammattimainen sivusto toimii yrityksen markkinoinnin ja myynnin tukena. Toimivien verkkosivujen avulla myynti sujuu ja markkinoinnin kotipesä on kunnossa. Millaiset nettisivut sitten pitäisi hankkia ja mitä ottaa huomioon työtä tilatessa? Miten nettisivujen hinta lasketaan? Tutustu verkkosivuston suunnittelussa huomioitaviin seikkoihin, ja lue, miksi ammattimaiset verkkosivut ovat kannattava sijoitus.
Lue artikkeli
Henkilobrandiin Vaikuttavia Asioita Ovat: Osaaminen, Persoona Ja Yhteisöt Joihin Kuulut

Kuinka henkilöbrändi syntyy?

Henkilöbrändäys voi tuntua abstraktilta pöhinältä, mutta käytännössä se on hyvin yksinkertaista toimintaa. Se on oman osaamisen tunnistamista ja siitä viestimistä. Henkilöbrändi korostaa myös omia arvojasi: millaisia arvoja liität itseesi ja toimintatapoihisi ja millaisia arvoja haluat tukea? Kaikilla meillä on jo henkilöbrändi – mutta onko se sellainen kuin toivoisit?
Lue artikkeli

Kuinka luovuus nitistetään

Luovan työn tekijöinä olemme harjaantuneet käyttämään luovuuttamme työssämme. Joskus kuitenkin eteen tulee tilanteita, joissa tuntuu, ettemme pysty antamaan parastamme. Kokosimme seitsemän yleisintä luovuuden tappajaa. Älä ota vinkkejä talteen.
Lue artikkeli

Inspiksen aamukahavi: onnistu tiimityössä

Inspiksen aamukahaveilla puhumme tällä kertaa hyvästä tiimityöstä ja sen vaikutuksesta työn laatuun. Hyvin toimiva työyhteisö on yritykselle kilpailuvaltti ja toimiva yhteistyö näkyy myös viivan alla. Vierainamme ovat yritysvalmentajat ja työnohjaajat Virpi Ilmakangas ja Jenni Harju Valmennustriolta. Millaista on hyvä tiimityö ja miksi tiimin toimivuuteen kannattaa panostaa? Valmennustrion asiantuntijat jakavat vinkkinsä yhteistyön ja huipputiimin rakentamiseen.
Lue artikkeli

Inspis aamukahavi podcast: Lean-toimintafilosofia

Lean-ajattelun kulmakiviä ovat jatkuvan parantamisen kulttuuri, pitkän aikavälin tavoitteet, oikeat prosessit ja sujuva työ. Kevään toisessa podcastissa puhumme siitä, mitä hyötyä Leanista on yritykselle ja ihmiselle, ja miksi kaikki eivät vain toimi Leanisti? Lue blogi tai kuuntele podcast!
Lue artikkeli
Verkkosivuston Ostajan Ostoskassi

Näin tilaat uuden verkkosivun

Verkkosivut ovat yrityksen käyntikortti ja viestintäkanava, joka kannattaa pitää ajan tasalla ja kunnossa. Kokosimme vinkkejä siitä, mitä kannattaa huomioida uusia verkkosivuja tilatessa tai vanhoja uudistaessa.
Lue artikkeli
Back To Top