Graafinen suunnittelu, Design Inspiksen painettuja töitä.

Inspiroivaa visuaalisuutta markkinointiin ja viestintään

Kiinnostava visuaalinen ilme jää mieleen ja muistetaan pitkään. Meillä Inspiksellä suunnitellaan tuoretta, vaikuttavaa ja vakuuttavaa markkinointimateriaalia. Suunnittelijoidemme vahvuutena on luovuus, ja ammattitaitoon kuuluu myös esimerkiksi saavutettavuuden testaaminen ja toteuttaminen.

Mihin kaikkeen graafista suunnittelua voi hyödyntää

Hyvin suunniteltu tuote herättää kiinnostusta ja luo haluttua mielikuvaa, se houkuttelee ostamaan, maistamaan ja kokeilemaan. Graafista suunnittelua hyödynnetään miltei mihin vain painettavaan tai digitaaliseen tuotteeseen, jossa yhdistetään kuvaa, tekstiä ja grafiikkaa. Graafisen suunnittelijan hyppysissä syntyvät esimerkiksi

  • kaikenlaiset mainostuotteet, kuten esitteet, ilmoitukset, julisteet ja roll upit
  • verkkosivuston ulkoasut
  • etiketit
  • pakkausten ulkoasut
  • messuosastojen suunnitelmat
  • opasteet
  • ikkunateippaukset
  • pitkät taittotyöt, kuten lehdet ja julkaisut
  • somemainokset
  • bannerit

Graafinen suunnittelu luo uniikin, tyylikkään ja ammattimaisen ilmeen

Graafinen suunnittelu on olennainen osa viestintää. Sen avulla selkiytetään viestiä ja erotutaan kilpailijoista. Graafisen ilmeen avulla luodaan mielikuvaa koko yrityksen laadusta ja ammattimaisuudesta. Ainutlaatuisen graafisen ilmeen avulla yritys erottuu muista yrityksistä ja viestittää oikeita asioita oikealle kohderyhmälle.

Yksittäisten tuotteiden suunnittelun lisäksi meiltä syntyvät myös graafiset ohjeistukset, jotka auttavat yrityksen ilmettä pysymään johdonmukaisena eri medioissa. Graafinen ohjeistus on markkinointia ja viestintää helpottava ja parantava ohjenuora, jota voidaan tulkita ja soveltaa monin eri tavoin. Siitä on hyötyä yritykselle pitkälle tulevaisuuteen, sillä ohjeistusta voi seurata, vaikka ihmiset vaihtuisivatkin.

Mitä sinun tulee tietää, kun tilaat graafista suunnittelua

Ennen työn aloitusta on hyvä selvittää lähtökohdat, jotka määrittävät työn laajuutta. Työn laajuuteen ja hintaan vaikuttavat graafisen suunnittelun laajuus, kuvien hankinta ja tekstisisältöjen tuottaminen.

Onko teillä jo graafinen ohjeistus, vai luommeko tuotteen visuaalisen ilmeen puhtaalta pöydältä? Yksittäisen työn tilauksen yhteydessä kysymme usein, noudatammeko olemassa olevaa graafista ohjeistusta, eli onko teillä käytössänne tietyt fontit, värit ja kuvamaailma ja kenties jopa valmiita taittopohjia. Vai alkaako työ puhtaalta pöydältä eli luodaanko tuotteen visuaalinen ilme alusta-asti.

Onko teillä jo olemassa valmiina kuvia vai hankimmeko me ne? Me voimme hankkia kuvat kuvapankista, valokuvata tai vaikkapa piirtää ne itse.

Toimitatteko te tekstisisällöt vai tuotammeko tekstit toimittamanne lähtömateriaalin pohjalta? Tekstisuunnittelijamme kirjoittaa valmiit tekstit usein luonnosversion tai raakatekstin pohjalta. Teksteihin voidaan tehdä myös pelkkä oikoluku tai muuta muotoilua, esimerkiksi äänensävyn, myynnillisyyden tai hakukoneoptimoinnin tueksi.

Työtehtävästä riippuen meitä kiinnostaa myös työn laajuus eli sivumäärä esimerkiksi esitteissä, verkkosivustoissa ja julkaisuissa, painosmäärä painotuotteiden osalta, tuotteen elinkaari ja käyttöikä, sekä käyttötarkoitus ja kohderyhmä.

Nämä kaikki vaikuttavat työmäärään ja hintaan. Selvitämme aina aluksi myös budjetin ja aikataulun. Nopeasta aikataulusta voi koitua kiirelisää, jos suunnittelijamme tekevät töitä iltaisin tai viikonloppuisin. Meillä hintaan sisältyy aina aloituspalaveri ja kaksi vedoskierrosta. Suunnittelutyön lisäksi kustannuksia voi tulla esimerkiksi kuvien lisenssimaksuista ja painotuotteista. Hoidamme puolestanne kaiken yhteydenpidon painotaloon ja kilpailutamme painotyön, mutta lasku painatuksesta tulee kuitenkin aina erikseen eikä sisälly suunnittelutyön hintaan.

Aloita tästä!

Helpoiten pääset alkuun ottamalla meihin yhteyttä. Voit pyytää kustannusarvion työstä. Me esittelemme mielellämme myös aiemmin tekemiämme töitä. Tykkäämme tavata asiakkaamme, jolloin yhteistyö lähtee hyvin käyntiin ja saamme kaikki hyvän käsityksen toiveistanne ja tavoitteistanne.

Kun pyydät tarjousta, kuvaa tehtävä työ mahdollisimman hyvin ja kerro myös, mitkä asiat vaikuttavat lopulliseen valintaan. Todennäköisesti olet kysellyt hintoja ja näytetöitä useammalta taholta ja teet valintasi hinnan, tyylin tai vaikka suositusten perusteella. Sen jälkeen työstä tehdään sopimus ja työ voidaan aloittaa. Myös tarjous voi toimia sopimuksena ja sitä noudatetaan, kun työ on tilattu.

Lue lisää visuaalisen viestinnän hankintaoppaasta: Sitä saa mitä hankkii  (Heikki Jokinen)

Grafia.fi: Neuvoja visuaalisen viestinnän ostajalle

Tutustu työmme tuloksiin

Tarvitsetko tuoretta ja vaikuttavaa markkinointimateriaalia?