Hankeviestintä: Kohota

Esimerkkejä Kohota-hankkeen meemijulkaisuista.

Meemimainoksia yrittäjille

”Google löytää muka kaiken, mutta eipä löydä minun yritystäni!” Miten herätetään haastavan kohderyhmän kiinnostus? Meemeillä tietysti!

Pudasjärvellä toimiva Kohota-hanke järjesti digitaitojen ja verkkomainonnan koulutuksia pudasjärveläisille yrittäjille. Kohderyhmä huomattiin erittäin haastavaksi ja apua haettiin mainostoimistoyhteistyöstä. Me ryhdyimme hommiin ja suunnittelimme rohkean kampanjan asiakkaan toiveen mukaan.

Mainostaminen meemien avulla on nousussa, vaikka alun perin meemit ovat olleet vahvasti epäkaupallista ja kriittistä viestintää. Tähän kampanjaan haimme inspiraatiota klassisista meemikirjastoista ja muotoilimme tunnettuja ideoita kohderyhmälle sopiviksi. Kuvapankista etsittiin sekä meemin ideaan että kohderyhmään sopivat kuvat.

Yhteistyö hanketoimijoiden kanssa sujui erinomaisesti, ja ideoita palloteltiin ja hiottiin yhdessä inspisläisten ja kohotalaisten välillä – näkemyksiä haastettiin puolin ja toisin.

 

Lue koko tarina blogistamme

Tutustu kampanjaan

Kuva valmennusmainoksesta, jonka kuvassa nainen kurkistaa varovasti sälekaihtimien raosta, päällä teksti: Digimarkkinointi epäilyttää. Mitä jos yritykseni saa uusia asiakkaita?
Hankkeen Google-koulutuksen mainos. Kuvassa rennosti pukeutunut mies huolettomana ja päällä teksti: Google löytää muka kaiken, mutta eipä löydä minun yritystäni.
Canva-koulutuksen mainos. Kuvassa hienostonainen, jolla aurinkolasit ja pinkit hiukset ja päällä teksti: Me emme ole samanlaisia, sinä värkkäät somepostauksia ja esityksiä Powerpointilla, minä teen digitaalista sisältöä Canvalla.
Webnode-koulutuksen mainos. Kuvassa kala verkossa ja päällä teksti: Ei väliä millä kylällä yritys on, kuha on verkossa.
Verkkokauppakoulutuksen mainos. Kuvassa mies iloisena jättimäisen uimarenkaan kanssa rannalla. Kuvan päällä teksti: Verkkokauppa palvelee, sillä välin minä...
Suunnittelutyöpajojen mainos. Kuvassa risumaja ja teksti sisältösuunnitelma kun se on tehty kotona omin päin. Alla kuva huippumodernista tulevaisuuden kaupungista ja teksti: Sisältösuunnitelma kun se on tehty Kohota-työpajassa.
Digitaalisen markkinoinnin koulutuksen mainos. Kuvassa yrittäjä kaataa kahvia kuppiin, kahvipannussa teksti digimarkkinointi ja kupin päällä teksti kassa.
Lean-koulutuksen mainos. Kuvassa sekainen näkymä työkaluista ja teksti: Yritys ennen lean-koulutusta. Vieressä kuva jossa kaikki järjestyksessä ja päällä teksti: yritys lean-koulutuksen jälkeen.
Tapahtumamainos. Kuvassa jääkarhu ja mies karjuvat toisilleen ja teksti Kuka pelkää digiä?
Mainos tuotekuvaus- ja videotyöpajasta. Kuvassa kypäräpäinen mies venyttelee henkseleitä ja päällä teksti: Minä otettuani uudet tuotekuvat ja vähän videota yrityksen nettisivulle.
Tapahtumamainos. Kuvassa mies katsoo ihmetellen ja päällä on tekti: Sinut kutsutaan verkostoitumaan, vaikka veit verkot vesille jo aamulla.
Tapahtumamainos, jonka kuvassa mies nauraa. Päällä teksti: Ai puheohjelmaa? No ainahan minä voin muutaman sanan sanoa!
Tapahtumamainos, jossa mies hymyilee ja päällä teksti: Muista ilmoittautua ajoissa, kirjeposti on nykyisin hidasta.