Rohkea mainoskampanja yllytti äänestämään
Miksi kainuulaiset eivät äänestä? Kainuun liitto halusi vaikuttaa maakunnan äänestysaktiivisuuteen, sillä Kainuussa vaalien äänestysprosentti on perinteisesti ollut maan alhaisimpia.
Tartuimme eduskuntavaalien alla haasteeseen ja suunnittelimme asiakkaalle rohkean mainoskampanjan, joka erottui joukosta ja yllytti kainuulaiset vaaliuurnille.
Kampanjan lopullinen idea syntyi Inspiksen tiimipalaverissa. Olimme jo tehneet pari luonnosta, kun kahvittelun lomassa heitetty, puoliksi vitsiksi tarkoitettu juttu päätyi lopulta luonnosten jatkoksi. Ja hyvä että päätyi, sillä siitä tuli heti myös asiakkaan suosikki!
Suunnittelimme kampanjaan somemainoksia ja lehtimainoksen. Koska mainoskampanjan ennakoitiin herättävän räväkkää kriittistä keskustelua ja palautevyöryä, autoimme asiakasta myös viestintästrategian laatimisessa.
Kainuun liiton viestintä- ja markkinointipäällikkö Johannes Aalto kehuu erityisesti selkeää alkutarjousta ja hyvää suunnitelmaa:
Design Inspis oli suunnitellut aikataulun hyvin. Tuli meille halvempiakin tarjouksia, mutta Design Inspiksen projektisuunnitelma oli suvereeni: meille oli heti selvää mitä tarjoukseen kuului. Se oli viimeisen päälle tehty, hyvin perusteellinen tarjous lyhyellä aikaikkunalla.
Selkeät suunnitelmat helpottavat kaikkien työtä. Myös yhteisymmärrys kampanjan sisällöstä syntyi helposti, mikä teki työstä mukavaa kaikille osapuolille.